Jak się zarejestrować w powiatowym urzędzie pracy jako osoba poszukująca pracy?

Print Drukuj

Aby uzyskać status osoby poszukującej pracy, należy zgłosić się do powiatowego urzędu pracy lub skorzystać z elektronicznej rejestracji. Proces rejestracji online polega na wypełnieniu wniosku dostępnego na stronie www.praca.gov.pl oraz załączeniu skanów wymaganych dokumentów. Wniosek musi być opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

Status osoby poszukującej pracy przyznawany jest w dniu złożenia wniosku, pod warunkiem spełnienia wszystkich formalności. Osoby zarejestrowane jako bezrobotne nie mogą jednocześnie posiadać statusu osoby poszukującej pracy w tym samym urzędzie. Rejestracja w jednym urzędzie uniemożliwia zarejestrowanie się w innym.

Szczegółowe informacje dotyczące profilu zaufanego oraz procesu zakupu znajdziesz na stronach rządowych. Ważne jest zapoznanie się z instrukcją elektronicznej rejestracji oraz zasadami zakupu profilu zaufanego.

Podstawą prawną dla tych procedur są artykuły 55 i 57 ust. 2 aktów prawnych.

W przypadku, gdy jesteś zainteresowany posiadaniem statusu osoby poszukującej pracy, to możesz:

  1. zgłosić się do wybranego powiatowego urzędu pracy.

albo

  1. skorzystać z w pełni elektronicznej rejestracji w urzędzie pracy. Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzeniu wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy. 

Status osoby poszukującej pracy nabędziesz z dniem złożenia wniosku za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji, po opatrzeniu go i załączonych do wniosku zeskanowanych dokumentów oraz oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych, oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu – jednym z dwóch aktualnie akceptowanych, bezpiecznych podpisów.

UWAGA: Jeżeli jesteś zarejestrowany jako osoba bezrobotna, to w okresie posiadania statusu bezrobotnego, nie będziesz mógł zarejestrować się jako osoba poszukująca pracy w tym samym urzędzie pracy. Ponadto rejestracja  jako poszukujący pracy w wybranym urzędzie pracy wyłącza możliwość rejestracji jako poszukujący pracy w innym urzędzie pracy.

Szczegółowe informacje dotyczące profilu zaufanego, w tym:

  • czym jest profil zaufany,
  • kto i jak może go założyć

znajdziesz tutaj 

Zapraszamy również do zapoznania się z instrukcją elektronicznej rejestracji przez internet oraz instrukcjami Jak założyć Profil Zaufany i Jak założyć konto użytkownika w praca.gov.pl.

Podstawa prawna

Informacje o publikacji dokumentu


Rejestracja - osoba poszukująca pracy

Print Drukuj
Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy odbywa się na bieżąco, bez konieczności wcześniejszego umawiania wizyty. Istnieje jednak możliwość telefonicznego umówienia terminu rejestracji pod numerem  44 683 73 55 do 58 wybierając nr wewn. 50, 52, 54, 58 lub 63.
Godziny rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Radomsku:
 
Poniedziałek 7:30 - 15:30
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 16:30
Piątek 7:30 - 15:30

Dane do kontaktu :
 
Rejestracja oraz obsługa osób bezrobotnych z prawem do zasiłku:
Stanowisko 1 tel. wewn. 50
Stanowisko 2 tel. wewn. 63
Stanowisko 3 tel. wewn. 52
Stanowisko 4 tel. wewn. 58
Stanowisko 5 tel. wewn. 54
 
   
   
   
   
   
   

Rejestracja internetowa 24 h/7 dni w tygodniu.

Dokumenty potrzebne do rejestracji osoby poszukującej pracy.
Informacje o publikacji dokumentu