Jak się zarejestrować w powiatowym urzędzie pracy jako osoba bezrobotna?

Print Drukuj

Rejestracja jako osoba bezrobotna może odbywać się osobiście w powiatowym urzędzie pracy lub przez internet. W przypadku rejestracji elektronicznej, należy wypełnić wniosek dostępny na stronie www.praca.gov.pl, dołączyć skany niezbędnych dokumentów oraz podpisać wniosek elektronicznie. Status osoby bezrobotnej uzyskuje się w dniu złożenia wniosku.

Wymagany jest bezpieczny podpis elektroniczny lub podpis potwierdzony profilem zaufanym. Szczegółowe informacje na temat profilu zaufanego oraz instrukcje dotyczące rejestracji są dostępne na odpowiednich stronach internetowych.

Podstawa prawna dotycząca rejestracji to art. 55 i art. 57 ust. 1.

Jeżeli chcesz zarejestrować się jako osoba bezrobotna, to możesz:

  1. zgłosić się do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania,
    albo
  2. skorzystać z w pełni elektronicznej rejestracji w urzędzie pracy.
    Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna w postaci elektronicznej dostępnego na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzeniu wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy.

Status osoby bezrobotnej nabędziesz z dniem złożenia wniosku za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji, po opatrzeniu go i załączonych do wniosku zeskanowanych dokumentów oraz oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych, oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu – jednym z dwóch aktualnie akceptowanych, bezpiecznych podpisów.

Szczegółowe informacje dotyczące profilu zaufanego, w tym:

  • czym jest profil zaufany,
  • kto i jak może go założyć

znajdziesz: https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany

Zapraszamy również do zapoznania się z instrukcją elektronicznej rejestracji przez internet oraz instrukcjami Jak założyć Profil Zaufany i Jak założyć konto użytkownika w praca.gov.pl.

Podstawa prawna

Informacje o publikacji dokumentu


Rejestracja - osoba bezrobotna

Print Drukuj

Rejestracja osób bezrobotnych oraz poszukujących pracy odbywa się na bieżąco w Powiatowym Urzędzie Pracy w Radomsku. Istnieje możliwość telefonicznego umówienia wizyty pod numerem 44 683 73 55, wybierając odpowiedni numer wewnętrzny. Godziny rejestracji to od poniedziałku do środy od 7:30 do 15:30, w czwartek od 7:30 do 16:30, a w piątek od 7:30 do 15:30.

Osoby z prawem do zasiłku mogą skontaktować się z pięcioma stanowiskami przez numery wewnętrzne. Rejestracja internetowa jest dostępna przez całą dobę, a wymagane dokumenty do rejestracji można znaleźć na stronie urzędu. Wysoka dostępność usług ma na celu wspieranie osób bezrobotnych w ich poszukiwaniach pracy.

Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy odbywa się na bieżąco, bez konieczności wcześniejszego umawiania wizyty. Istnieje jednak możliwość telefonicznego umówienia terminu rejestracji pod numerem  44 683 73 55 do 58 wybierając nr wewn. 50, 52, 54, 58 lub 63.
Godziny rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Radomsku:
 
Poniedziałek 7:30 - 15:30
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 16:30
Piątek 7:30 - 15:30

Dane do kontaktu :
 
Rejestracja oraz obsługa osób bezrobotnych z prawem do zasiłku:
Stanowisko 1 tel. wewn. 50
Stanowisko 2 tel. wewn. 63
Stanowisko 3 tel. wewn. 52
Stanowisko 4 tel. wewn. 58
Stanowisko 5 tel. wewn. 54
 
 
   
   
   
   
   

Rejestracja internetowa 24 h/7 dni w tygodniu

Dokumenty potrzebne do rejestracji osoby bezrobotnej.
Informacje o publikacji dokumentu