Jak się zarejestrować w powiatowym urzędzie pracy jako osoba poszukująca pracy?

Jak się zarejestrować w powiatowym urzędzie pracy jako osoba poszukująca pracy?

W przypadku, gdy jesteś zainteresowany posiadaniem statusu osoby poszukującej pracy, to możesz:
  1. zgłosić się do wybranego lub wybranych powiatowych urzędów pracy.

    albo
  2. skorzystać z uproszczonego sposobu elektronicznej rejestracji w urzędzie pracy, który jest adresowany do wszystkich osób mających dostęp do Internetu  Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego na stronie praca.gov.pl (lub za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej), przesłaniu go do właściwego powiatowego urzędu pracy oraz umówieniu się na wizytę w urzędzie w celu dostarczenia wymaganych dokumentów oraz osobistego potwierdzenia poprawności przekazanych danych

    Po przekazaniu danych urząd pracy wyznacza termin stawiennictwa, nie dłuższy niż 7 dni roboczych, w celu dostarczenia wszystkich wymaganych na potrzeby rejestracji dokumentów i dokonania rejestracji. W sytuacji, gdy nie stawisz się w wyznaczonym przez urząd terminie, dane przekazane zostają usunięte z systemu teleinformatycznego urzędu pracy.

    Status osoby poszukującej pracy nabędziesz z dniem, w którym zgłosisz się do powiatowego urzędu pracy, poświadczysz własnoręcznym podpisem przekazane dane i złożysz, w obecności pracownika powiatowego urzędu pracy i pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, oświadczenie o prawdziwości przekazanych danych oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu.

    albo
  3. skorzystać z w pełni elektronicznej rejestracji w urzędzie pracy. Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzeniu wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy.

    Status osoby poszukującej pracy nabędziesz z dniem złożenia wniosku za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji, po opatrzeniu go i załączonych do wniosku zeskanowanych dokumentów oraz oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych, oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu – jednym z dwóch aktualnie akceptowanych, bezpiecznych podpisów.
UWAGA: Jeżeli jesteś zarejestrowany jako osoba bezrobotna, to w okresie posiadania statusu bezrobotnego, nie będziesz mógł zarejestrować się jako osoba poszukująca pracy w tym samym urzędzie pracy.

Szczegółowe informacje dotyczące profilu zaufanego, w tym:
- czym jest profil zaufany,
- kto i jak może go założyć
znajdziesz: https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany

Zapraszamy również do zapoznania się z instrukcją elektronicznej rejestracji przez internet oraz instrukcjami Jak założyć Profil Zaufany i Jak założyć konto użytkownika w praca.gov.pl.

W trakcie epidemii możesz wypełnić wniosek o dokonanie rejestracji w postaci elektronicznej, który jest dostępny na stronie praca.gov.pl. Wówczas:
  • pracownik urzędu pracy zadzwoni do Ciebie;
  • zostaniesz zarejestrowany z dniem przeprowadzenia rozmowy telefonicznej z urzędnikiem.

Podstawa prawna


Informacje o publikacji dokumentu

Informacje szczegółowe urzędu

Rejestracja - osoba poszukująca pracy

Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy odbywa się na bieżąco, bez konieczności wcześniejszego umawiania wizyty. Istnieje jednak możliwość telefonicznego umówienia terminu rejestracji pod numerem  44 683 73 55 do 58 wybierając nr wewn. 50, 52, 54, 58 lub 63.
Godziny rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Radomsku:
 
Poniedziałek 7:30 - 15:30
Wtorek 7:30 - 15:30
Środa 7:30 - 15:30
Czwartek 7:30 - 16:30
Piątek 7:30 - 15:30

Dane do kontaktu :
 
Rejestracja oraz obsługa osób bezrobotnych z prawem do zasiłku:
Stanowisko 1 tel. wewn. 50
Stanowisko 2 tel. wewn. 63
Stanowisko 3 tel. wewn. 52
Stanowisko 4 tel. wewn. 58
Stanowisko 5 tel. wewn. 54
 
   
   
   
   
   
   

Rejestracja internetowa 24 h/7 dni w tygodniu.

Dokumenty potrzebne do rejestracji osoby poszukującej pracy.

Menu Display